kedvenchobbi.hu Horgászat Horgásztörténet 17 potykás novemberi nap

postheadericon 17 potykás novemberi nap

Ezúttal egy olyan történetet mesélek el, amire én sem számítottam azon a november közepi reggelen amikor barátommal útnak indultunk hajnali 6 órakkor, hogy megnézzük van-e még mozgolódás a Kis-Dunában.

Reggel hét felé értünk ki a partra a Ráckevei-Soroksári Duna egy kis öblébe. Még a reggeli köd fogadott, ami az elmúlt néhány nap esőzésének volt köszönhető. De szerencsére az időjárás keges volt hozzánk, eső már nem esett, szél nem fújt, bár a nap csak a vastag ködön keresztül épp csak átsejlett. A nap korongát lehetett csak látni, azt se sárgának, hanem kicsit kékesnek. Fura volt, mintha a nap helyett a hold kelt fel volna megint. De mi horgászni jöttünk, egy kis köd minket nem tántoríthatott el. Az idő egyébként teljesen kellemes 8°C körüli volt, ami így már majdnem téli reggelen szokatlanul magas. Összességében jó időre volt kilátásunk. Amikor megérkeztünk, korai érkezésünknek köszönhetően még tudtunk horgászhelyet választani. Végül egy szélesebb horgászhely mellett döntöttünk, ahol ketten is tudunk horgászni egymás mellett. Mivel az öblöt nem ismertük, kikérdeztük szomszédainkat. Sajnos nem kaptunk jó híreket, 3 hete nem fogtak semmit. Az őszi telepítés utan 1-2 hétig folyamatosan fogtak, de utána semmi. Se ponty, se csuka. Pedig látszott, hogy próbálkozik mindkettőre. Egy bottal fenekezőn volt bedobva az öböl közepére a békés halaknak, egy másikon a nád előtt egy testes úszó, alatta egy kis kárászka himbálózott, várva a csukákat.

Gyors tájékozódás után mi is úgy döntöttünk, hogy a helyiekhez hasonlóan egy rabló- és egy békés halas felszerelést vetünk be a halak ellen. Lali barátom végólmos, én pedig mászkálós csukás szereléket vetettem be. Mindketten néhány méterrel a nád előtt próbálkoztunk, látva, hogy a helyiek mind ott keresték a vizek tigriseit.
November közepe lévén, biztosak voltunk benne, hogy békés halat csak finomszerelékkel lehet fogni, ezért Lali matchbotot szerelt fel, míg én kedvenc light feederemet. A szerelékről annyit, hogy egyszerű tört vonalú gubancgátló kosár, rakéta kosárral, 14-es előke, 10-es horog. Bekevertük az etetőanyagot, de a szokásos "téli" visszafogott etetés helyett elég komoly etetőanyagot kevertem. Kicsit több, mint 1 kiló etetőanyaghoz fél kiló erjesztett keménykukoricát, 1 doboz csemegekukoricát és 4-5 dl csontit kevertem. Úgy gondoltam, hogy ez bizonyára felkelti a halak figyelmét. Ha ez sem, akkor nincsenek a környéken sem halak...
Délig igazából nem történt semmi. Talán három tenyeres keszeget fogtunk, úgy kellett kicsikarni a kapást, mintha a környéken sem lennének a halak. Kezdtem aggódni, mert a múlt héten egy másik helyen már betliztünk, nem volt kedvem megint tiszta (nem halas) kézzal haza menni. De dél magasságában megjött az ihlet. Mindig azt halljuk mindenhol, hogyha nincs kapás, akkor finomítani kell a szereléken. végiggondoltam, hogy milyen lehetőségeim vannak. Azt tudtam, hogy főzsinórt nem akarok cserélni, mert akkor teljesen újra kell szerelni. De mivel elég lágy bottal horgásztam, a kedvenc 12/12 szerelékemre gondoltam. Gondolatot tett követett, és egy 12-es méretű törtvonalú, mély öblű horgot kötöttem 12-es előkére. Ez kicsit vékony a 18-as főzsinórhoz, de szükségből már használtam 22-es főzsinórral is és tudtam, hogy kellő óvatossággal nem jelent ez problémát. Szóvá tettem Lalinak, hogy szerintem finomítani kell, miközben elkezdtem horgot kötni. Egyrészt, túl aprónak találta a horgot, amit felkötni szándékoztam, másrészt nem igazán bízott az apró horog sikerében. Ahol nincs hal, ott köthetek olyan apró horgot, amilyet csak akarok...
A picuri horogra tűztem két szem csontit. Bevetettem a szereléket. Beállítottam. Egy percen belül fárasztottam a nap első pontyát! Ennyire én sem bíztam a sikerben, de boldog voltam, hiszen november közepén pontyot fogtam! Büszkén mutattam a zsákmányt. 26 cm-es egészséges, kicsit pirossas úszójú volt. Fényképezés után természetesen ment vissza a vízbe, reméljük ha megduplázódik ismét találkozunk :-) Újracsaliztam, dobás, 3 perc múlva ismét fárasztottam. Én magam sem akartam elhinni, de megint ponty volt, ezúttal egy 27-es. Percekkel később egy 24-es 26-os, 25-ös, 28-as... Egy óra körül már megvolt a 7. pontyom. De mind kicsi méret alatti volt.

Ekkor Lali megkérdezte, hogy dobálhat-e oda a match bottal, ahol én vagyok. Persze belementem, hiszen horgászni jöttünk. Legyen neki is élmény. Na néhány perc múlva már fárasztott. Előbb egy méretes potyekot, majd engem, hogy ő elsőre méreteset fog, én meg 7.-re sem. Folytattam a return pontyok kitermelését, míg végül a 10. nekem is méretes lett. A kapások kettő felé egyre jobban ritkultak, de még mindig történt valami. Például az, hogy Lali pár pillanatra szabadon hagyta a botokat, mikor érkezett vissza, kérdezte, hogy hol az úszója. Én mutattam hogy ott az öböl közepén van a matchúszó. De ő a csukássat kereste. Akkor jött fel. Majd újra eltűnt. Várt még 16 másodpercet és bevágott. Nem akadt a hármashorog. Szerintem kicsi lehetett a csuka, ami megcibálta. Közben ő is átszerelt fenékre és bevállalta az apróbb horgot, mégha az esetleg néha nem is jól akad. Sötétedésig fogtunk is jópár potyekot. Lali 7 db-ot, én kilencet. Sajnos ebből fejenként egy-egy volt méretes, az összes többi még pelenkás potyi volt. Én már jöttem volna haza, de Lali még maradt volna sötétben is. Abban maradtunk, hogy még egy kicsit maradunk, meglátjuk, hogy mozog-e valami sötétben. Nagyjából hat óra volt, amikor egy méretes és egyben utolsó ponty beköszönt. Erős, oldalirányú húzása adta tudtomra, hogy bizony megint pottyal van dolgom, amit én nagyon nem bántam, hiszen vadvizen - Kisdunán - még sosem fogtam egynap 10 pontyot. Igaz csak két darab volt méretes, de novemberhez képest szép eredménynek értékeltük.

Közben akik mentek haza érdeklődtünk, hogy volt-e valami, de sehol máshol nem fogtak. Valószínűleg a szerencsén kívül sokat számított az évszakhoz képest bő etetés, és a 12-es horogméret, amit rajtunk kívűl más nem kötött fel.
Összegzés, értékelés:
Nagyszerű szélmentes horgászidő, 17 potyka ebből 3 méretes, egy rontott csukakapás, jó hangulat, szép környék. Mi kellhet még?
Görbüljön!

Hozzászólások

#3 alkotmány utca 30.Biró Szilárd 2014-11-26 13:42
novemberben milyen halat lehet fogni?
Idézet

#2 Re: Másnap újraszpidi 2009-11-16 22:27
Idézet - Pekka:
Pontyok és horgászok, avagy hogyan lehet hét órán keresztül 43 darab pontyot, meg egy ráadás csukát kifogni? De ez egy másik történet...:P

Remélem hamarosan olvashatjuk a másnapi pontyok történetét!
Idézet

#1 Másnap újra...Pekka 2009-11-16 18:32

Szóljon hozzá!

A netikettnek megfelelő hozzászólásokat tegyél közzé.
A hozzászólás a szerkesztők jóváhagyása után látható a weboldalon.
A szerkesztők minden felelőséget továbbhárítanak a hozzászólóra.